måndag 10 juni 2013

Vilodag - nja, nästan

Det blev persedelvård.

Mannen handlade cykeldäck på Biltema, jag handlade lädertvål och läderolja på Hööks.

Mannen lagade mat, och jag tvättade och smorde in tränset. Ett träns som jag fick lättare panik av att titta på bara för ett par veckor sedan. Ja, jag vet. Man borde veta hur ett träns ska monteras om man köper en häst. Men det blev liksom lite overload i skallen.

Nu börjar skallen komma ifatt så smått tror jag.

Och jisses vilken skillnad det gjorde att tvätta försiktigt med ljummet vatten och tvål, jag använde en fuktig kökssvamp. Och så olja på det. Mjukt som hästmule blev det.

Tränset fick jag köpa för 200 kronor av en kompis till stallägaren. Tror hästmänniskor är lika trevliga och generösa som trädgårdsmänniskor. Kanske är det sak samma vad det är för nörd, bara man har hjärta för något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar