söndag 20 oktober 2013

Rakad häst = jobba utan att bli dyngsur


Här är han, den oskyldiga offerhästen. Allt manligt lurv i behåll - än så länge.


Och ridfröken visade hur man INTE ska göra när man hämtar hästen i hagen. Obervera det hjälmlösa huvudet. Och grimman.

Å, jag kan knappt vänta innan jag kan bete mig lika illa faktiskt. Och Messa visar vilken underbar pålle hon är, en riktig cooling.















Japp, inget att ta efter alltså. Men visst ser det härligt ut?

Eftersom stallägaren och ridfröken ska på kurs nästa helg är det läge att klippa stallägarens häst, och Juppe fick ett flott erbjudande om att bli rakad han också. Klart vi nappade.


Juppe: gode gud, vad gör dom med Oskis. Tur att de glömt mig.




 Fan, fan, fan . . .


 Jädrigt duktig är hon ridfröken. Juppe var mycket upprörd, stod och skakade i den stackars kroppen. Men snyggt blev det. Och efter en timmes underbar och kämpig ritt i skogen var Juppe knappt fuktig, stor skillnad. Det måste vara skönt att knäppa upp vinteroverallen och släppa ut värmen lite.


 Mummel, mummel. Slänga av i skogen, mummel, mummel. Efter allt jag gjort . . . J%#a skitkärring. Stampa på . . . 

4 kommentarer:

  1. Men se där! Känner du Sara!? Vad liten världen är!
    Som du kanske vet då så känner jag Sara sedan gammalt och har haft Messa på träning och även avelsvisat henne!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Näej, jag visste inte att du känner Sara. Jag är så ny i islandshästvärlden. Jätteroligt att du visat fina Messa. :-)

      Radera
    2. Ja titta här: http://www.malinweb.se/messa.html

      Radera