måndag 21 oktober 2013

Solskenspromenad

Känns otroligt att jag, kvinnan utan lokalsinne, ändå kan visa lite olika ridvägar för Flugas nya medryttare.

Vi fick underbara 40 minuter i solen längs Lillån. Jag märkte att Juppe spruttade till när galoppbacken kom, men näej, skritt var det. Öh? Jaha? Sa Juppe och lunkade på.

Lyckades sedan med konststycket att kliva på tygeln. Har varit trött hela dagen, och ja, min högra fot hamnade på Juppes tygel när han betade efter turen. Lite kalabalik när han försökte lyfta på huvudet. Suck. Det är antagligen så man skaffar sig en förlamning från nacken och ner. Om man inte har tur.

Juppe var på min nivå. På väg ut ur stallet böjde han sig ned för att nosa på något. Hoven hamnade på grimskaftet. Here we go again tänkte jag och tog två steg bakåt. Han orkar knappt få panik längre, för det händer lite nu och då.

Sådan matte sådan islandshäst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar