fredag 1 november 2013

Han blev glad över att se mig :0)

Hela dagen på jobbet har jag suttit och längtat efter att träffa juppesnupp igen. Konferens blaha blaha, juppesnupp, tralalalala.

Normaltid och vinterhalvår har sina sidor. Det var ju beckmörkt när jag hunnit upp till stallet. Gick i en lerig hage och letade efter min häst, tänkte att stallägaren kanske ätit upp båda killarna.

Men sedär, i mörkret och kletet dök det till slut upp en kille som blev uppenbart glad att se mig. De långa benen kanade iväg i iver att komma fram - till mig. :-))))))))

Skottade fram gullfisen ur lager med lera och så tog vi en liten kort sejour i ridcorallen med tak. Var lite nyfiken på hur han skulle uppföra sig efter en vecka, men han var en förekommande gentleman som var rätt så sugen på godis. Vi fick till något som liknade skänkelvikningar.

Sedan knäppte jag loss monsieur från tyglarna och löslongerade honom. Gick som en dröm. Jisses. Längtar efter att rida honom i morgon, undrar om det växt ut horn på honom till dess eller om han helt enkelt tycker att det är kul att jobba igen.

Gladbubbel i magen. Det är så kul att ha häst.

Fyllde på med en bal torv i boxen också, nu har killarna börjat stå inne på nätterna. Det är nog väldigt skönt när det är så blött och geggigt ute.

Oj, glömde. När jag var borta i Spaniens sol så fick Juppe massage igen. Massören gav Juppe i princip godkänt, han var mycket bättre i bogen och höften. Kul att höra det med.

2 kommentarer: