onsdag 25 december 2013

Välbehövlig promenad - för matte

Regn, regn, regn. Lera, välling, bläh. Plusgrader så långt yr.no kan se in i framtiden. Buäh.

Jag behövde röra på mig idag, höll på att krypa ur skinnet. Juppe fick hänga med, grimma och grimskaft på helt enkelt.

Vi tog lilla, närmsta skogsrundan för att se om den var ridbar. Njäej, skogsmaskinerna har gjort att själva anslutningarna till rundan var för geggiga, annars är det inga problem alls. Fryser det bara på blir det finemang. Tror att jag har funderat ut hur man kan rida runt det värsta.

Juppe och jag mötte en hundägare av den trevliga sorten som stannade och pratade med oss. Tre vovvar skällde och viftade på svansen om vartannat.

Är dom rädda för hästar, frågade jag.

Näej, sa hundägaren, jag tror det är din röda sydväst dom skäller på. Cool häst du har, han bryr sig ju inte alls.

Det är min Juppe det. :-)

Promenerad och glad kände jag att jag ville bjuda Juppe på något, varför inte en sväng till vår gräsmatta? JAAAAAA, sa Juppe.





PS! Det är inte våra hagar du ser i bakgrunden, Juppe och Co har välsträckta och säkra staket.

PPS! Glömde! Juppe gjorde perfekta yogaövningar åt båda hållen idag. Han ville väl också bjussa på något. Perfekt lyfta bakfötter, och hämta godisen under magen. Han ÄR en maräng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar