söndag 26 januari 2014

Löslongering av två herrar, bland annat



Vilken härlig dag! En timme i skogen med Oskan, Anton o Co. Efter det kände jag mig så hurtig att jag erbjöd mig att löslongera Ofsi ihop med Juppe.

Spännande grejer - för mig i alla fall.


 Här ser vi då mönstergossen Ofsi till vänster, på en prydlig volt. Till höger ser vi smartjuppe smita från jobbet. Han räknade ut att om han ställde sig i ett hörn av ridbanan och såg ut att skåda fåglar så skulle han få vara ifred.


 Tick, tick, tick. Ofsi var en gentleman nästan hela tiden. När jag bad honom galoppera ett tag till på volten så kickade han lite med bakbenen, men gjorde som jag ville. He, he. 


Japp. Gissa vem som är vem?
Ungefär här fick jag hjälp att hämta långa, läskiga körpisken.
Efter det blev det fart på båda pållarna . . .

På eftermiddagen serverade jag gossarna mellis och passade på att plåta lite mer. Då hade helt enkelt Juppe fått nog. Han ville inte ha mig i sin mat. Eller helst inte i hagen tror jag.






Sötsur mule.

2 kommentarer: