lördag 15 februari 2014

Ohängda grabbjävlar

Vi har börjat med en ny lek tydligen. Så fort jag går in i hagen och grabbhalvorna ser mig så kör Argesli igång med att busa med Juppe.

Hur i hela friden har de hittat på det här?

Idag galopperade hela grabbskocken runt, runt när jag försökte få fatt i min så kallade kompis.

Flås, flås. Klafs, klafs i leran.

Stängde av nedre hagen. Schlooorp, schloooorp efter fyrbeningarna. Stallägaren ställde upp sin tjusiga tjej för att distrahera. Noll intresse. Blä, tjejbaciller.

Ställde mig och petade mycket intresserat i ett buskage vid staketet. Hasa dra i lite grenar, alla tekniskt intresserade pojkar spärrade upp sina ögon och följde med i vad jag gjorde. De glömde busa.

Juppe var i princip som vanligt när jag borstade och fixade honom. I skogen däremot blev både Oskan och Juppe väldigt fundersamma ett tag. Jag trodde Juppe skulle vända och dra om jag ska vara ärlig. Kan det ha varit ett vildsvin?

Juppe darrade i hela kroppen, men slappnade av någorlunda när vi gått en bit till. 40 raska minuter i skogen blev det idag.

Och hurra - precis när vi klev in genom stalldörren kom det utlovade ovädret. Snacka om timing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar