söndag 16 februari 2014

Ta daaaaa - ett pygméspö!

Jag är ungefär 158 centimeter lång. När jag använder spö så känns det som att spöt är ungefär lika långt som mig. Det hamnar under mig när jag sitter upp, petar Juppe i magen när jag fipplar med tyglarna.

Jag har händer i storlek tio-tolv år gammalt barn ungefär. Ridskolespön för barn känns faktiskt både tunga och klumpiga att ha i handen. Ungarna är hjältar som kan hålla reda både på korviga spön och tyglar. Det kan inte jag.

Lösningen är kanske ett dressyrspö från Börjes för femtio spänn, en såg och en klutt kontaktlim:












Ska testa i morgon. Det känns i alla fall lite tunnare och lättare att ha i handen än ett vanligt spö med handtag. Och en stopp-plopp finns ju längst ut.

Är det bara jag som tycker att vanliga spön är för tunga och tjocka att hålla i?

2 kommentarer: