fredag 28 mars 2014

Äntligen blev det helkroppsschamponering

Vaddå äntligen?




Ja, vad ska jag skylla på. Vårstädkänslor som även omfattar juppesnupp? Aaaahhhhhh, har följt väderleksrapporterna med dreglande mungipor de senaste veckorna.

Nu? Nu borde jag väl kunna tvätta snuppis utomhus utan att han får lunginflammation? Näej.

Men idag blev det av. Tjohoooo! Vinterguck flöt bort i äckliga smutsiga strömmar. Juppe var skeptisk mot vattenslangen först, men vi tog det lugnt och gradvis. Till slut upptäckte han att det var rätt skönt att få ljummet vatten på sig.




Ofsi blev svartsjuk. Jag sprang i omgångar till hagen, först täcke med fleecefoder på Juppe så att han skulle på upp värmen och för att lite fukt skulle dra ut. Sedan bort med täcket, mellisfodring - det ger ju också lite värme.

När jag kom en tredje gång för att borsta Juppe och kontrollera hur mycket fukt som var kvar i pälsen blev det för mycket för Ofsi. Han klev med bestämda steg och bakåtstrukna öron mot Juppe, som blev förskräckt. Jag jagade bort Ofsi så klart.

Efter en rejäl genomborstning tyckte jag inte att det var så mycket fukt kvar, så grabben fick gå utan täcke.

Då förbarmade jag mig över Ofsi och gav honom en rejäl borststund i hagen också. Så skönt att se alla hårstrån som fladdrar iväg över nejden.

Och igår tog jag kort på det här, men glömde lägga ut. Tjejmaffian (förlåt Anton) är för söta. Baldursbrà står vakt:





Titta, det är ju min kompis, säger Fluga. Fint eller hur? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar