tisdag 25 mars 2014

Gillar tömkörning!

Jodå, Juppe var en maräng i dag med. Vi har fattat lite mer båda två hur tömkörning går till.

Juppe har inget emot att jag går bakom honom, det funkar lika fint som att gå lite vid sidan om. Jag tycker också att han ganska automatiskt sänker halsen och jobbar bättre med kroppen.

Det blev bara ett fippel när jag höll på med tömmarna, då blev Juppe grinig och vände upp halsen mot mig. Då röt jag NEJ och vände runt honom med en töm. Nähäpp, sa grabben då och lunkade på.

Dagens finlir var när Juppe lärde sig att vända runt från position med sidan mot mig. Då vände han runt mot yttertömmen. Tror han tycker det är lite kul.

Gillar tömkörning mycket bättre än longering. Nästa gång ska vi nog baske mej våga oss ut på lilla grusvägen. Det måste vara roligt. Jag får hyra min man som trafikvakt bara när vi ska korsa bilvägen.

Tillbaks i stallet så var det Flugas tur att jobba med sin medryttare o Co. Hon är ju en heeeeelt normal häst:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar