torsdag 13 mars 2014

Racerfluga och racerjuppe i skogen


Först en härlig timme i skogen, med galopp på mjuka skogsvägen och sedan ännu lite mer galopp längs dikesrenen.

Tror Fluga och Juppe gillar att spankulera tillsammans, Flugas öron åkte i alla fall fram och hon traskade på bra. Juppe och jag har fullt upp att hålla reda på hans ben.

Sedan kom det bästa av allt (enligt Juppe):


 Mellis.


 Hej, sa Ofsi ur ena mungipan.


 Grabbarna dammsög upp varenda strå.


För säkerhets skull vände Juppe rumpan till och traskade rakt från mig när jag ville säga hejdå. Tänk om vi ska jobba ännu mer?

Nejdå, det är bara jag som ska knoga lite till. Ikväll ska jag på kurs på Björsbo. Nya reglerna för hur islandshästtävlingar ska dömas, kan vara bra att veta hur man ska bete sig.

Mitt mål för i år är att våga tävla, om så bara en enda gång.

2 kommentarer:

  1. Jaaaa! Kom på våran (Eidfaxis) vårtävling, ska nog vara med jag också, och garanterat några nybörjare till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Flämt, flämt. Nya reglerna tycker jag verkar hästvänliga och bra, men herregud. Vad kan egentligen jag och Juppe? Iiiiiihhhhhh. Vore jätteroligt att komma på vårtävlingen, om inte för att träffa dig IRL!

      Radera