söndag 2 mars 2014

Slut i rutan och ha det bra

Uj. Trött idag. Träningsvärk i ljumskarna. Hm.

Jag och Juppe fick sällskap av Oskan o Co på förmiddagen. Det blev en liten skogsrunda, jag och Juppe avrundade med lite tölt på grusvägen.

Juppe vill bestämma både tempo och rutt. Det ville jag också.

Chockade grabben på eftermiddagen också, han stirrade klentrogen på mig när jag dök upp i hagen igen med två grimmor i högsta hugg.

Ofsi och Juppe lufsade med upp till stallet. Det såg så roligt ut när de stod bredvid varandra, de var på gott humör så de fick stå så.

Av med täcken och skutt iväg till ridbanan. Ofsi som haft ont i ett ben såg lite stel ut, men inte så farligt. Vi tog det lugnt och körde mest skritt. Lite trav blev det också.

Ofsi blev grymt sur när Juppe glad i hågen struttade förbi honom eller trängde sig. Ofsi tuggade sig genom Juppe, från rumpan till bogen under longeringen. :-) Brorsan ska veta sin plats tydligen.

Fina grabbar är det, gudomligt snälla att hantera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar