torsdag 3 april 2014

Nya dojor, älgkviga och skogsröjning



Bästa hovisen kom och fixade nya dojor åt snuppis. Hans hovar hade växt rejält!

Efter fixet så kastade vi oss ut på lilla lata skogsrundan. Den blev inte så lat ikväll, jag hoppade av och började släpa bort granstammar som fällts tvärs över stigen. Lika bra att göra det tänkte jag.

Juppe följde intresserat mitt arbete, men till slut blev han lite orolig och stirrig. Eftersom jag var rätt slut och svettig så hoppade jag upp igen. Men vad i?

Det var ju ett område till som var lika täckt av gran i varierande storlek. Jag såg att Juppe stod och funderade. Smackade lite lätt och killen traskade framåt. Det han inte kunde kliva över knuffade han helt sonika undan med bogen. Det är min kille det.

Underbar ljus kväll.

Halvvägs hem såg vi en älgko eller kanske snarare en kviga. Juppe spetsade öronen, ökade farten - och såg inte snäll ut. Undrar vad han tror att han ska göra? Spöa älgen?

Tror inte rundan är riktigt fyra kilometer, ska mäta en gång till. Som vanligt glömde jag stänga av direkt när jag kom till stallet. Och den här gången ser jag att appen mätt lite, lite knasigt. Det är lite hopp åt olika håll där vägen är rak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar