söndag 20 april 2014

Vi bytte häst idag

Japp. Lektionsdags i morse 8.30 pip.

Fluga tittade intresserat på mig när jag lade på Juppes sadel på hennes rygg. Vadnu? Juppe såg ut som ett stort frågetecken när Caroline tog sig an honom.

Hjälp vad roligt det är att rida andra hästar. Nu är hela min kropp liksom programmerad på Juppe, Fluga som är så mjuk och fin i munnen och snabb att reagera tvärnitade några gånger när jag gjorde vad jag tyckte var en halvhalt. Stackars lilla gumma.

Och när det var dags för trav och jag skulle rida lätt, så tänkte jag - men? Öh, travar hon verkligen? Jag känner inte ... Fluga har en ganska markbunden trav och Juppe kliver på som en älg.

Ah, vad jag njöt när jag satt på Flugas rygg och såg hur Juppe liksom slängde fram benen i traven, så där så benen ser ut att flyyyyga fram en bit innan de landar.

Roligt att bytlånas var jag och Caroline överens om, och såg lite förälskat på hästarna som vi brukar rida. De är ju trots allt bäst.

Gudomligt härligt väder idag. Jag frågade stallägaren om jag skulle tvätta Fluga och fick se att Caroline fick världens längsta näsa. Hoppsan. Klart hon ska tvätta sin medryttarhästfavvis. Inte ska väl jag osv. :-)


En härligt ivrigt manisk Caroline joggar efter hinken med shampo i.


Fluga: om det är okej så ska jag bara prova gräset lite.




 Nu ska vi se. Bäst jag kollar gräset där borta också, så att det är okej.




 Hjälp att hålla för öronen så att inget vatten rinner in.




 Caroline: moahahahahhahahahaaaaaaa. REN HÄST!




Ta bilden nu då. Jag har inte tid med det här säger Fluga.


Hm. Ser jag en fläck som jag missade?


Ah. Jag kan ju inte gå runt och vara blank som en säl. Ska bara rulla lite. 


Här kved Caroline: nej, nej, nej. Inte i bajshögen.




 Hm. Är jag färdig nu?


 Nä, bäst att skubba på lite till.




 Det känns inte riktigt, riktigt rätt. Ah, nu kom jag på:


 Under hakan också.






Ah. Jag känner mig som en ny häst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar