onsdag 11 juni 2014

Grabben vill ha hjärngympa

Juppe är stissig. Och sur.

Jag har varit med om det förr. Han är less helt enkelt. Jag är en j-ligt tråkig matte som aldrig hittar på ngt nytt. Galoppera bort fett längs diket, bla, bla, bla.

Nähäpp, tänkte jag när jag såg Juppes brunblöta blickar. Tänka. Tänka. Tänka.

Trött efter hårda arbetsdagar, veckorna före semester. Suck.

Tömkörning har vi inte gjort på länge, det får det bli. Juppe stirrade misstänksamt på tömkörningsgjorden. Han har glömt allt, och den enda jag kan skylla på är mig själv.

Det gick i många snirklar och stopp och försök att bralla innan det gick bra. Men när det gick bra så gick det bra! Juppe tuggade för glatta livet och fick något att fundera på.

I rena rama farten hittade jag på lite ny gymnastik i hagen. Hämta godis mellan frambenen och acceptera att jag drar ena frambenet bakåt. Jajemen!

Stackars Juppe. Han är uttråkad helt enkelt. Måste förnya mig och träningen. Det här går inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar