måndag 30 juni 2014

Konstigt - nu ska Kaisa rida min häst


Här är hon, stallägarens spänstiga unga släkting. Kaisa har landat på gården för en månad för att spana in nya kusinen och för att hjälpa till med våra hästar.

Vaddå vila efter att ha kommit fram till Björksta i går kväll? Nu kör vi igång, sa Kaisa. Hon hoppade upp på Juppe och kollade alla gångarter. Han fick beröm för traven (och den är fin).

Det kommer att bli jättejättebra att få intensivhjälp att komma vidare med tölt och allt annat. Efter en omgång av Kaisa var Juppe helt slut, det syntes. Han fick mycket att tänka på finfisen. Bra det.

Så nu ska Kaisa rida min snuppis fem dagar i veckan. Och jag, ja . . . Eh. Putsa fönster kanske? Städa (ouäh)?

Allt har sitt pris, och det här priset betalar jag gärna. En tillriden häst mot att inte rida honom på en månad, jomenvisst. Och Juppe fick faktiskt följa med på svamppromenad på eftermiddagen, vi hittade fem kantareller och en aspsopp.

Och ett träd:


4 kommentarer:

  1. Vem ska jag och fluga ha som sälskap nu :( då får vi rida helt själva i en hel månad :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, helt plötsligt känner jag mig bekräftad och sedd. Och önskad. Men du, hugg tag i Kaisa. Hon har ju en miljon hästar att rida just nu, skogen blir säkert ett skönt avbrott. Och nu hittar ju du ^^
      Eller - ta mig hellre på släp, som någon slags Anton. Jag kommer att få superkondition!

      Radera
  2. Hahaha jaaa! Spring fortare bettina ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stön. Du får inte glömma att ta med spö.

      Radera