onsdag 29 oktober 2014

Fick stryk av massören

Du har ont i länden va? Vänster sida?

Det var det första världens bästa massör Ove sa. Jopp, jopp. Grejen är, Ove vet en del om ryttare och vilka hyss de kan ha för sig.

- Du använder inte magmusklerna, sa han också. Det är därför du har så här ont. Du har kompenserat med ryggmuskler. Det är därför du är så tajt och spänd där.

Ja, vad säger man?

Jag har ju känt att Juppe grinigt har slängt mig åt höger för att slippa min tajta vänstra sida.

- Du tror ju att du sitter rakt på hästen, han känner ju att du inte gör det. Jag ser ju när du står rakt upp och ned att du drar snett.

Fanken. Varför ska Juppe och massören alltid ha rätt? Mutter, mutter.

Ska hem och stretcha. Grande. Men först ska jag ut med kollegorna och dricka vin, det kanske är muskelavslappnande.

Som grädde på moset tittade han på trumpna mig och sa: hosta. Visst, gjorde det. Kände du i magen, precis när du börjar hosta? Det är den känslan du ska ha när magmusklerna är med.

Så nu ska jag göra sit-ups också. Stretcha och sit-ups. Varje dag.

2 kommentarer:

  1. Bra, börja med vin, det lät trevligare än allt det andra :) Är i samma situation och tyckte ditt recept lät trovärdigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamenvisst, jag är inte knusslig. Jag gör snällt mina stretchövningar och situps om jag får vin också. Vi kommer att bli som nya.

      Radera