lördag 25 oktober 2014

Skalpmassage à la Juppe

Ah, vilken härlig tur vi fick idag, jag o Juppe o Saga o Judit-Karin. Här verkar faktiskt appen ha funkat. Både sträcka och tid verkar stämma någorlunda.

Turen är jättefin, har skrivit det förut och gör det igen. Det här kan bli min favvis. Nu har jag o Juppe dessutom en chans att hitta. Vi beväpnade oss med plastband idag, båda jag och Judit-Karin. :-)

Nu tror jag att jag kan ta mig runt själv om det kniper.

Skalpmassage tänker du? Jo, jag åkte tidigt till stallet. Jag har ju lovat Juppe kamning av hovskägg och man är ju bara en liten lort om man inte gör som man lovar. När jag dunsade ned på betongfundamentet som bildar en liten mur i mitten av pysselplatserna i stallet, framför Juppe och kammade så slutade han dräggla, gossen sträckte ut överläppen som en tapir och så började han kärvänligt och mycket, mycket försiktigt att klia mig i pannan och i hårbotten.

Juppelovelove. :-)

Kändes bra med 9,6 km i lätt regn. Älskar hösten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar