fredag 31 oktober 2014

Stretchade lydigt innan jag åkte till stallet



Det började bra. Med myskatt och myspålle.

Men. Ständigt detta men. På banan blev pålle en grinig och stel robothäst. Stissig och springig.

Han som brukar vara så gentlemannamässig när jag varit borta ett par dagar.

Suck. Eftersom On horseback 3 har snurrat flitigt i datorns dvdspelare så tänkte jag - stressade hästar = runda av och bryt tempot med en volt. Suck. Vi höll på länge med detta. Och då var det ändå bara från skritt.

Till slut frustade Juppe. Han hade jättesvårt att lyssna på halt, då fick det bli en volt då också. Och så vidare.

Från halt lyckades jag få giraffjuppe att sänka huvudet (nu hade jag växlat strategi och plockat fram Atlis verktyg för islandsryttare).  Han blev jätteglad när han fick beröm när han sänkte huvudet och slappnade av.

Till slut kunde han göra om det i skritt också, det gick fint att få i form helt plötsligt. Vi fick faktiskt till det bitvis i trav också. Då bröt jag.

I morgon är det en ny dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar