lördag 20 december 2014

Glittertränad

Ack välbehövliga julledighet. Sol dessutom. Synd bara att ljuset nästan hann försvinna innan jag kom till stallet. Fast det ändrade å andra sidan jag och Juppe på.








Partystämning i hagen. Nyhalmat.


Därför att jag vill.


Juppe?






I morgon kväll är det improviserat luciatåg i stallet.
Jag tänkte att det är bäst att köra genrep på både glitter . . .


Och ljus. Gossen klarade det galant och fick massor av beröm och godis.


Visst är han ett selfieproffs?


Longerade grabben, det gick jättejättejättebra! Lugnt och fint och avslappnat. Både utan och med cavallettibommar. Hurra!

Funkade även att löslongera över bommarna. Hurra! Hurra!

Juppe har tappat en brodd på en baksko, och på en av framhovarna ser det ut som en av brodden har knäckts av. Alltså att själva gängen sitter kvar i hålet. Isch.

Kan bara tänka mig med vilken fart han startat eller stoppat för att broddarna ska ryka. Det kan inte vara bra för lederna. :-(

Brodden får bli ett problem att lösa under morgondagen. Tur att han är ung, stark och vacker. Han kanske blir klokare under kommande vintrar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar