söndag 11 januari 2015

Tinade upp pållen

Juppe hade som ett ispansar över rygg och rumpa. Men inte brydde han sig om det. Fast han såg verkligen ut att njuta av packas in i fleecetäcke och bli pysslad med. Obligatoriskt hö ingår då förstås.

I dag var det kul att rida. Vi höll oss på ridbanan där det låg kanske en dec med snö. Roligt! Juppe fick ha neonpyjamasen när vi red, tänkte den värmer lite gott över ryggen när pälsen är blöt.

Avslutade på ovalen med lite galoppfattningar. En mycket mindre fnorkig Juppe. Bara lättare misstänksam (mot mig. Vad ska jag nu hitta på för tok?).






Frami väntade på oss i hagen. Sötmule.


Jag lovar. Juppe led ingen godisbrist i dag heller.
Men han trodde inte riktigt på mig när jag sa att det var slut.
- Jag känner att du luktar godis! 


- Ro hit!
Eh, du får nästa gång vi träffas. Du vet, man jobbar först, sedan får man godis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar