måndag 23 februari 2015

Sorry Juppe, det är heeeelt ok att träna

Eftersom jag är en mycket engagerad hästägare så kunde jag inte låta bli att ställa en fråga på min favorithemsida, Hippson.

Det är både en sajt och en tidning, och - de har en frågelåda där en rad experter svarar på utvalda frågor från läsarna.

Jag hade tur: här hittar du min fråga.

Man får höra så många olika saker från så många olika människor som hästägare. Jag har till exempel fått höra att jag inte ska träna Juppe varje dag, och speciellt inte efter ett hårt pass. Det går visst bra, svarar experten.

Så kära Juppe, när vi får det lite ljusare på kvällarna igen så ska vi öka antalet träningskvällar. Puss på mulen.

Ikväll var vi jätteduktiga och höll igång 40 minuter på ovalen. Vi hade kul båda två.



Många hästar har börjat fälla rejält i stallet. Men inte Juppe. Han håller i vinteroverallen lite till. Kommer lite smått bara.

2 kommentarer:

  1. Det är bara att köra på då ;) vi försöker aktivera den grå dagligen eftersom att han tenderar att bli rätt odräglig med för mycket vila - samtidigt lägger vi in lite fler vilodagar då och då och har upptäckt att det gett goda resultat då han presterat fint på träning i samband med att han haft lite semester innan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aspelut. Jag har märkt samma sak med Juppe, de små liven blir ju uttråkade till slut. Jag märker det genom att Juppe blir grinig helt enkelt, får han ledigt två dagar är han jobbsugen igen. Ungefär som en själv. :-)

      Radera