onsdag 11 mars 2015

Dressyrprogram med pepp!

Roligt, roligt. I kväll körde vi dressyrprogrammet en och en för Annica och fick individuell kritik av henne.

Som bonus fick vi också i uppdrag att titta på alla kompisar och tänka ut minst en bra sak att säga om ekipagens insats. Lysande pedagogik, man blir också en mycket mer uppmärksam åskådare när man har en uppgift.

Det gick fint för mig och Juppe. Vi är inne i en harmonisk period igen och jag vet att det märks. Vi trivs tillsammans.

Det fick vi också höra av kompisarna. Programmet såg lätt ut när vi red. :-)

En rolig grej. Eller rolig och rolig, jag är ju kort i vänstra ljumsken. Jag märkte och Annica såg att traven förbättrades enormt när jag valde att sätta mig ned. När jag rider lätt tror jag att jag stör Juppe med någon slags vridning i höften.

Jädrar, här ska stretchas!

7 kommentarer:

  1. Kul! Vilket program red ni? Vi ska börja nöta lite program snart igen... börjar bli dags nu när galoppen blivit så fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte de klassiska vanliga dressyrprogrammen utan speciella för hästar med fler växlar. Programmet ser du några inlägg ned, eller i alla fall fusklappen som jag borde ha pluggat på bättre. :-)
      Men jag vill nörda mer i de vanliga dressyrpprogrammen också, det är ju så kul!

      Radera
  2. Ja,du Bettina, våra fantastiska kroppar!! De lever sina egna liv på något vis...Fast man inte tänkt vrida höften, eller för den dela höja vänsterhanden så gör dom det av sig självt???Fattar inte riktigt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fattar nada. Och så stel sedan! Vem har gjort det här mot mig? Skulle verkligen, verkligen vilja att någon ordnade ett tantridläger i sommar, med inslag av yoga och stretching. Med övervakning och bestraffning om man inte gör det också.

      Radera
  3. Svar
    1. Vaddå, vaddå! Inte resan till Island? Tjohoooo, i så fall. Och annars: berätta!

      Radera
    2. Men fanken vad trög jag är, skyller på att det är fredag. TANTRIDLÄGER! Klart vi ska ha ett TANTRIDLÄGER!

      Radera