fredag 13 mars 2015

Fredagshappening



Den här grabben lånade jag ut i kväll! Jag är chockad, Juppe är säkert chockad.

Jag åkte till stallet med idén om att longera, eventuellt löshoppa. Men så var ridbanan upptagen.

Mjahapp, och så funderade Mathilda lite grand vilken häst hon skulle rida för kvällen. Juppe kanske, frågade jag.

Och så blev det!

Jösses. En sak är klar, Juppe kommer aldrig att få en medryttare. Kändes som jag hade lika lång näsa som Juppe har mule när ekipaget klev iväg. Och absolut inte för att jag misstror Mathilda på något sätt, utan bara för att Juppe är ju liksom min häst.

Tror det blir kul för honom att få en annan figur på ryggen. Ett avbrott från mig så gott som något. Men det här är inget jag orkar avstå från ofta . . .



2 kommentarer:

  1. Haha, du är rolig du ;) måste ju få provrida någon gång jag med... om dina nerver överlever det :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mjo, men det ska väl gå bra. Det går väl i alla fall ett par veckor så att nerverna hinner hitta sina rätta ändpunkter igen. Ack ja. Fick rapport också, jättehärlig trav och passtaktig tölt som rättade till sig med lite jobb. Jomän, det är min grabb det.

      Radera