söndag 29 mars 2015

Stissig, blöt och hungrig

Juppe var på sitt allra hoppigaste humör i dag. Detta är ingen bra dag i hans liv. Iskallt regn som har strilat ned länge nu och ska fortsätta ända till kvällen.

Lägg till kraftig blåst och sedan en chef i hagen som tycker att han ska ha halva ligghallen själv. Det vill säga, en handfull killar får stå ute i regnet och glo.

Jag lade ned innan jag ens började. Det blev tre portioner hö till Juppe och helkroppsspa.

När han var förhållandevis torr och mätt i lilla majsingen frustade han på väg till hagen. Jag är säkert en blöthjärtad typ, men jag kunde inte sätta snuppis i jobb den här dagen. Funderar till och med på att ringa och beställa nattbox åt honom.

2 kommentarer:

  1. Ha,ha, du är en livs levande curling-matte!! Eller??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! I den grenen skulle jag vinna alla blågula rosetter som finns!

      Radera