fredag 10 april 2015

Och lite tantförnedring

Okej, okej. Jag har förstått att det är vita brallor som gäller på tävling. Jag har ju inte deltagit i några svårare klasser, men lik förbaskat har många medtävlare vita brallor.

Nu har jag köpt vita brallor. Inte kul.


Det blev ett par Kingsland Serena till slut.

Åkte till Glada hästen i spiltan i går efter jobbet. Jag vet att jag borde banta bort en sisådär fem kilo för att få en elegantare silhuett. Om man säger som så. Och ja, jag vet att fler att fler kilon än så att slåss mot, men jag är jag.

Jag klev in i butiken, slet tag i den enormt trevliga expediten och sa: har du några vita brallor för en kort människa med bred rumpa och rejäla lår?

Innan jag hann säga att jag har 38 i vanliga klädbutiker sa hon: ja, ja. Hm, storlek 40-42 eller hur?

Svim, Krasch. Dunk.

Jag tuggade i mig detta och fick med en bunt brallor att prova. Pikeur och allt vad de hette. Pikeur förresten = ett skämt. De gick upp till knäna.

Blev varm och irriterad och drog på mig par efter par. Genomskinliga skitbrallor i färgad nylon. Tunna så att varje cellulit liksom skulpterades fram och - sedär! Ja, jag hade svarta trosor på mig. Varför i hela friden ska tävlingsbrallor vara som ett par tjockare nylonstrumpbyxor?

Det blev Kingslandarna för en tusing. Häpp. Tillverkade i bomull som i alla fall var dubbelt så tjock som de sladdriga i nylon. De kan man dessutom tvätta med blekmedel, det går inte med färgad nylon.

Japp. Och snälla, kan någon tala om för mig varför ett par tävlingsbrallor är dubbelt så dyra som ett par vanliga? Det är ju bara färgen som skiljer? Nåja, lurad men glad. Nu har jag byxor. Och eftersom jag är lätt aggressiv fortfarande - varför ska det vara så snajdig klädsel på tävlingar på relativt låg nivå?

Hel och ren, när har det varit fel på det?

Ja, jag ska gå och ta ett glas vin och lugna ned mig och ge upp och snällt hoppa i mina vita brallor när jag ska tävla 2 maj.

Måste ge expediten guldmedalj också för roligaste "sista ordet" efter att ha hört på allt mitt hejdlösa gnäll: Det är ju ingen som ser lappen i dina byxor!

Ska klippa bort dom, så det så. Pilutta dig.

4 kommentarer:

  1. Din blogg gör mina dagar så mycket bättre <3
    Är övertygad att du är bedårande i dina vita tävlingsbyxor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Nu fick jag en varm gosig feeling. :-)

      Radera
  2. Kan bara hålla med föregående talare och dej, vad är det för fel på hel o ren????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar snälla medbloggare. Ja, säg det. Vad är det för fel på hel och ren? Man kanske inte ska falla till föga och dra på sig vita brallorna?

      Radera