fredag 8 maj 2015

Knas boll

Fattar inte hur mycket det kan blåsa. Vad har vi gjort för ont för att få det här vädret?

Gav Juppe en helkroppsspa. Det gillar han. Blåsten hade trasat sönder de fina franska nerverna, han blev rädd för en sopborste. Stön.

Ja, jag klappade honom med borsten till slut. Då såg han ut som en mycket störd häst.

Promenixen gick fint. Jag tänkte på en rad på facebook jag läste nyss: en ledarhäst bråkar aldrig. Den säger till och sedan är det bra.

Japp. Jag fick utbrott grande när Juppe traskade närmare och närmare mig. Han studsade bakåt och såg ut som en sårad hjort. Sedan höll han sig på ett mycket behagligare avstånd. Och stannade på sekunden när jag stannade, istället för lite slafsigt många sekunder senare.

Häpp.

Och så spelade vi lite boll med Matilda. Det märks att Juppe har tråkigt, han uppskattar lite hjärngympa. Han blev nöjd när han fattade att han skulle dutta bollen med mulen. Godis och applåder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar