fredag 29 maj 2015

Sällskap på ridbanan

Som jag längtat efter våra tråkiga promenader! Jag har inte kunnat åka till stallet på två kvällar. Juppe kom också i full kareta när han fick syn på mig i hagen.

Två glada alltså som blev ännu gladare när Hulda o Co gjorde oss sällskap. Hulda var stissig eftersom hon flyttat till ny flock igår och dessutom brunstar.


Blåst. Mmmm, skönt sa coola Juppe.


Japp. Låtom oss jobba.
Vi knatade på i 20 minuter.


Sedan hejade Juppe på Hulda utanför staketet.

Jag följde med Hulda sedan till hagen för att hjälpa till vid grinden, om det skulle vara nyfikna, buffliga kompisar där. 


Bufflig, jag? Det är jag som bestämmer. 


Hästbalett.


Pyret: Det är bra Hulda, nu gnafsar du där och fnyser åt den så är vi snart klara.


Pyret: Lite mer tempo Hulda om jag får be. Och lite mer bestämt sådär.


Det är så svårt att hitta kompetent personal i dag.
Svårt med rekryteringen. Allt ska man behöva berätta. 








Pyret: inte tokigt alls Hulda. Inte tokigt alls. Nu är det snart lagom svängrum här för en bastant brud i sina bästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar