söndag 7 juni 2015

Det tar bara en timme på cykel

Nu har jag inget att skylla på längre. Inte ens i det här läbbiga vädret tar det mer än en timme att cykla till stallet.

Juppe var en nöjd, om än sönderblåst häst. Lite puts och stillsam promenix på ridbanan i 20 minuter så fick det vara bra.

Grabben undersökte min packning med kännar- och ägarmin. VAR är mitt GODIS. Överläppen kände igenom jackan och cykelkorgen och putskorgen.

Finns säkert dom som skulle tycka att det är ett jobbigt beteende från en häst, men det tycker inte jag. Jag tycker Juppe är kul. Dessutom är han inte sådär så han hugger som en kobra efter godis, han tigger stillsamt och det är okej med mig.

Längtar efter veterinärbesöket i morgon. Undrar om bilen är pigg och glad i morgon?


 Du tog av dig jackan nyss. Jackan med fickorna. Varför det?


 Jag vet att det är någonstans här. Ro hit.






Mobilladdare?
Cykelpump.
Prasslig plastpåse (skiter i att jag brukar säga att jag är lite rädd för dom, hon kommer säkert inte ihåg det. Hon verkar ganska glömsk).
Nektarin. Blä.





CYCLING
  • duration01:05:38
  • distance12.82 km
  • avg. speed11.7 km/h
  • energy427 kcal
  • max. speed19.3 km/h
  • ascent / descent948 / 949 m
  •                                                                         
  •   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar