lördag 20 juni 2015

En gåta på fyra ben

Japp, japp. Samma rutin i dag. Lunk, lunk på ovalen.

Men något var underligt när jag hämtade Juppe ur hagen. Han väntade lite nonchigt på fel sida av mig för att bli utsläppt. Jag vill ha trådarna i höger hand och Juppe på vänster sida. Han dippade med nosen mot plasthandtaget och jag tänkte att nu jädrar kommer Juppe att hoppa jämfota. Nope.

Lunk, lunk. Och en ännu mer nonchig Juppe släpptes in i hagen. Fattade nada. Han tänkte gå in på fel sida nu med. Herrejösses. Dålig dag?

Stod kvar och kikade på min häst. Som kikade på mig. Han kom fram och lade läppen på tråden mellan sin och Flugas hage!

Cheesus. Jag la handen på tråden, nada. Inte en enda liten puls.

Nytt batteri fixar Bäjebyarna på ett kick. Men jag undrar så vad Juppe ville med att visa att tråden var strömlös. Var han lite kaxig? Eller påpekade han stillsamt att han ville ha lite el där för att hålla alla troll borta?

Kul är han i vilket fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar