måndag 6 juli 2015

Höppy holiday?

Juppe var okontaktbar i dag. Hungrig. Mager som en sticka. Allt grönt i lilla sjukhagen borta (någon måste ha snott det?).

Det var knappt någon idé att borsta och gulla. Juppe ville in till sin kupé.


-
- Heeeeej! sa Juppe. Där är du ju.

Jag har varit här hela tiden. Slogs med dig till exempel när du ville ånga på som ett ånglok för att äta grönt gräs utanför hagen.

- Nu skojar du, sa Juppe. Fniss. Du är så rolig. Titta vad trevligt jag har det. En hög med hö och en hög med halm. Kvällsmat och nattmacka.


I morrn kommer inte jag Juppe. Jag och Jesper ska sticka iväg på en minisemester. Bo på hotell.
- 't så trevligt, sa Juppe och skrattade högst av oss två åt sitt eget skämt.


- Eller ppy holiday kanske man ska säga, gurglar Juppe fram.


Åhå, sa jag. Hö. Nu fattar jag. Tack Juppe. Vi ska njuta. Äta gott och sådär.

2 kommentarer:

  1. visst är det jobbigt när vi (elaka) hästägare inte delar syn med våra (fina rara) hästar om deras matstatus och hull?
    Njut HÖgaktningsfullt av mini-semestern!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Kan verkligen rekommendera Rånäs slott. Charmigt. God mat (säg inget till Juppe).

      Radera