torsdag 2 juli 2015

Tvätta svansen och ha det bra


Dag två med vattenlek. Det var inga problem att tvätta svansen. Juppe förstår att han är duktig när han står still. Ibland vill han bara inte stå still. . .

Haggrannen Fluga fick inte vara ifred. När Juppe fått sin timme med mys och pyssel så greppade jag paraplyet och gick en promenad.

I dag var paraplyet lite mindre farligt. Jag presenterade det först nedfällt och flapprade lite med tyget. Fluga tog nådigt emot några grässtrån som jag plockade till henne.

Fällde upp paraplyet och då blev det lite fnys och fnork. Men hon fick beröm för varje steg framåt och till slut ryckte hon åt sig några grässtrån trots mitt färgglada portabla tak.

Sånt tycker jag är kul. Det tröttnar jag aldrig på.

Frågan är bara vad jag ska hitta på med Juppe för att han ska få ett avbrott i tristessen. Nu börjar det faktiskt bli slut på idéer.

I morgon tänkte jag tvätta manen. Men sen?

Hm.

Och inte får han spralla runt heller, så promenader är uteslutet. Nåja, ska tänka.

2 kommentarer:

  1. Prova klickerträning! Det gjorde jag med min förra häst, han hade fång två gånger. Lärde honom att plocka upp en vante och ett ridspö, och även att apportera en vante :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klickerträning verkar kul! Ska googla på lite olika trick. Tack för tipset!

      Radera