fredag 3 juli 2015

Vattenkammad gosse


Mjo. Inte så illa, tyckte Juppe efter shamponering av man. Luggen var inte att tänka på, det var inte kul när vattnet kom nära nacke och öron.

Underbara bäjebyarna hade fixat mer grönt i Juppes lilla hage. För att få till det var de tvungna att sätta upp en grind till.

Här får jag väl säga att jag inte riktigt förstår Juppe.




Varför lägga alla bajshögar på det fluffiga gräset? Jag skulle ha prickat in dom här:




Och så var det dags för dagens andra lilla projekt. Nu gick jag med raska kliv mot Flugas hage med paraplyet uppfällt.

Det var väl sådär kul tyckte bruden i fläckig pyjamas.

Men, hon sprang inte iväg i vild panik. Hon lyssnade på mig och hade koll på paraplyet, och såg när jag plockade en liten tjusig bukett av gräs åt henne.

Jodå. Hon fick faktiskt fram och tog sin bukett, inte bara en gång utan flera gånger.





När man gör något man egentligen inte vågar, då tycker jag man är riktigt modig. Sen är det en sak till att stryka på otäcka troll-listan. Skönt för alla.

Vad Fluga inte vet är att jag tänker ta en liten promenad i hagen med paraplyet i morgon (om jag får för bäjebyarna).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar