måndag 30 november 2015

Ingen får högre styltor än Juppe


Stackars Juppesnupp. Varje vinter är det likadant, och varje vinter hinner jag inte riktigt med att beställa snösulor av hovis.

Jag får ringa ut hovis extra helt enkelt.

Michaela upptäckte stackars hästen så här i hagen i dag och knackade bort ett gäng platådojjor. Och jag åkte ut i kväll och trodde att det nog skulle gå att rida . . .

Näej.

Men jag upptäckte att Juppe snällt står kvar när jag gör rundsmörjning eller knackning eller vad man ska kalla det.

I stallet fick alla hovar torka ur, gnodde till och med med handduk, sedan smörjde jag ett tjockt lager tjärsalva i hovbottnarna. Hoppas det hjälper lite.

Undrar varför det fastnar så på snuppis? Om han har ovanligt djupa hovar?

Ska googla på det där med att göra snösulor själv av glasspaket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar