måndag 9 november 2015

Okej på skritt från veterinären

Tack snälla ni som läser och kommer med snälla, medkännande och uppmuntrande kommentarer. Det värmer.

I dag ringde jag till Hästkliniken Mälaren och berättade att jag ville resonera med Chris Johnston. Och så har han slutat vid kliniken!

Fick ett telefonnummer till honom och lämnade meddelande, minuten efter ringde han upp. Jag vill ha den kontinuiteten att Chris som hela tiden sett Juppe följer upp honom. Jag ska be kliniken att mejla Juppes journaler till Chris.

En bit in i december är det dags för besök igen hos veterinären, men den här gången får vi åka till Equirehab i Kvicksund. Spelar ingen roll för oss, ungefär lika långt som till Sigtuna.

Jag förklarade att jag och Juppe traskade på en timme om dagen, och att jag ville veta om jag gör något som är dumt eller kan skada honom. Men det är helt okej att skritta, både vid hand och uppsuttet.

Det firade vi med en halvtimmes promenad på grusvägen som uppvärmning, jag vill absolut inte sitta på Juppe innan han är varm. Sedan siktade vi på ovalen och gjorde tempoväxlingar i skritt. Det är så jädra svårt att få en uppmärksam häst när man inte får göra sidvärtsrörelser eller ställa.

Vi var bra ändå tycker jag. Både jag och Juppe tycker att det är kul. Det märks också att han fort blir trött. Slutade när jag märkte det.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, jag har ju gjort reportage på stället så jag vet lite grand. Men jag vet inte om Juppe ska ingå i ngt rehabprogram, det får tiden utvisa. Det är helt enkelt ett ställe där Chris Johnston kan behandla hästar nu när han inte längre arbetar på hästkliniken Mälaren.

      Radera
  2. Kommer Chris att vara ständig veterinär på Equirehab? Eller har han bytt till något annat ställe?
    Skönt att du får rida!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet faktiskt inte vad det är som hänt eller vad som gäller för Chris. Men jag ska fråga när vi träffar honom.
      Och tack! Det känns superbra!

      Radera