söndag 24 januari 2016

Vilken kille att åka på kurs med!

Mackan, inkvarterad Agerstastyle.


Mannenvännen hämtade två trötta kompisar på Agersta islandshästcenter i dag. Trötta men nöjda och glada.

Två lektioner per dag har vi haft för Anton Pall Nielsson aka Toni.

Jag ska såga av mig händerna, eller nej förresten, då kan jag inte peta på Mackans motor och det ska jag faktiskt göra. Vad har jag spö för? frågade Toni.

Ja, säg det om det inte används.

Återkommer om kursen. Noll hjärnkapacitet kvar. Glad om jag klarar mig till duschen.

Mackan såg mer än lättad ut när han hoppade ut i sin egen hage. Nu är Bäjeby hemma för honom, det syntes. :-) Frustningarna han levererade när han klev ur transporten gick inte av för hackor.

Fantastisk helg, för oss båda faktiskt tror jag.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt, ser ut som värsta lyx-boxarna!! Ska bli kul att läsa om!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Agersta är ett helt fantastiskt ställe att ha kurs på! Bra övernattning för både hästar och folk, och schysst kök och konferensdel. Svinkallt ridhus, men det är ju alla ridhus. Och yes, i kväll kommer mer!

      Radera