torsdag 10 mars 2016

Behandling två av Juppe

 Jag tolkar det här som att equiterapeut Lena Rosqvist ändå tycker att Juppe blir bättre för varje behandling.
Ska ringa upp för att höra om hon håller med. :-)


 Det här är ju inte så lätt att förstå.
Jag har gjort mitt bästa och tryckt och liksom dallrat med Juppes muskler där (de han har kvar).

Och så kom en stallkompis med det här jättebra tipset på youtubefilm, det är precis den man som equiterapeuten varit på kurs hos i somras för att lära sig mer om bindvävsmassage och akupressur.

Dr Ridgway visar precis på vilken punkt han trycker på bogmusklerna för att komma åt både ömma bogar och muskler längre uppåt manken om jag förstår saken rätt. Så intressant!

Och så har jag fått en ny spännande uppgift:



Fattar absolut inte varför bilden inte vill lägga sig ned. Men nu ska här stretchas. Jag tror jag vet hur, men ska kolla det också telefonledes.

I dag var det ingen rolig dag på jobbet. Återigen ska det skäras ned på journalisttjänster på min lokaltidning. Så jag åkte lite förvirrad till stallet för en date med min skönlockiga terapeut helt enkelt.




Klart han grejade biffen. Åkte därifrån som en lugnare och gladare människa som tänkte att jaja, vad som händer kommer att hända. Och jag har det ju ändå väldigt bra.

Peace out.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar