onsdag 30 mars 2016

I dag vaktade Hulda rumpan

Hur ska Juppe kunna försvara sina troll när Hulda dyker upp som bodyguard varje dag? Det här måste börja bli besvärligt.

I dag gick promenaden mot Aspgärdet, bakom stallet. Då går man längs en åker och helt plötsligt tycker Juppe att det är lääääääskigt varje gång. Stirr, stirr mot ett nybyggt hus i andra änden av gärdet.

Nu lunkade Hulda bakom Juppe och vaktade hans rumpa. Det blev liksom inte lika lätt att få motorstopp och börja hispa. Motorstopp fick han några gånger, men hostade igång ganska lätt.

En mycket förvånad Juppe fick sedan vända när åkern går över till grusväg. Jag ville bara att han skulle värma upp för att hoppa in på ridbanan.

Jag blev så enormt inspirerad av ridlektionen och skritten över bommar att jag ändå ville testa hur Juppe beter sig utan ryttare.

Svaret är: fantastiskt!

Juppe tyckte det var jättekul!

Han som kan bli lite ointresserad och börja leta grässtrån i kanten på ridbanan hade full fokus på mig hela tiden. Mycket trevligt.

Vi gick över bommarna, både på diagonalen och när de låg i sicksack. Jag såg att Juppe blev trött i huvudet till slut, men nöjd han också.

En fin kväll helt enkelt där solen dröjde sig kvar ända tills det var dags att åka hem (hurra!).






 Visst är jag bäst?
Och sötast?


 ?
Men du sparkar på bommarna, får inte jag göra det då?




 Och kvällsamt i sol i grabbarnas hage.


Juppe äter förfärande nära The Big Boss.
Jag väntade bara på en tillrättavisning. 


 Okej. Syns i morrn då Juppe.


Vem?


Ja, alltså. Jag menar att nu går jag, så ses vi igen i morgon.
Mmmmm, hej, hej. (Hur ska jag klara mig.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar