måndag 5 juni 2017

Fel häst!

25 augusti 2016:

Det kan man inte tro, men i går kväll kom sommaren på återbesök. Ljum kväll mot kind och mule och faktiskt motljus i hagen när jag skulle hämta svarta Mackan för att rida lektion.
Vad glor alla på? undrade jag när jag trevade mig fram mot Mackan.
DSC_0007Höll på att få med mig den här, tills jag resolut lyfte på pannluggen (man lär sig!). Där fanns ingen stjärn. Hoppsan, en omacka.
Vidare till nästa som också var fel.
DSC_0001Har ju fått lära mig av straightness-Karin att man ska imponera på sin häst.
Vet inte jag vad de ser ut att tänka.
DSC_0004
Jaja. Uterittstema på kvällens lektion igen. Hurra!
Först snälla-ögon-på-varandra-på-ridbanan-övning, villervalla typ och krocka inte.
Mackan var så duktig på att hålla traven och har blivit mer kompis med bommar. Så fin liten häst.
Ännu bättre var han i backen bakom avelsstonas vindskydd. Tänk er en rejäl jordknalle med stenar och träd på. Trångt, både mellan stammar och ibland bland stenar på backen.
Mackan bar mig som en prinsessa. Han tycker det är läbbigt på nedväg, det är jättebra att han tycker det för jag måste skärpa till mig massor och sänka händer och hjälpa till att luta mig bakåt.
Han var helt slut som häst efteråt. Mackan hade knogat på till max, inte minst mellan öronen.
Fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar