lördag 24 juni 2017

I kväll tinade Juppe upp

13 november 2016:

img_2154
Förklara det den som kan. Det har varit något som inte stämt för Juppe, som ställt till det med hans sinnesro.
Kanske nya hagkompisar, kanske att kliva runt med snöstyltor innan hovis kom. Kanske dåligt väder och blåst. Eller bara helt normala humörvariationer.
Jag tar det med ro. Jag vet ju att min kompis kommer igen.
Vi tog ett pass på ovalbanan ikväll. Jag värmde upp med människoyoga först och åkte sedan till stallet. Först tänkte jag rida men jag kände att jag nog var för trött.
Jag och Juppe joggade runt istället och övade på travfattningar, följt av rumpa ut (som inte gick ikväll heller), att ta ett steg mot mig när jag går baklänges och att skritta snyggt med stora kliv.
När halva passet gått och Juppe gjort en massa saker rätt och fått beröm så släppte det. Juppe frustade och tyckte livet var rätt kul. Han var med mig igen.
Gött. I morron ska jag försöka rida. På tisdag och onsdag är jag bortrest. Rackarns.
img_2155

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar