måndag 12 juni 2017

Nytvättad hösthäst

11 september 2016:


Han är bra rund och go min kompis.
Bra det. Han är redo för pälsbyte och kallare tider. Just nu ser Juppe och kompisarna lite ruggiga ut, så är det bara.
I dag red jag på min kompis. Det låg bommar utlagda på ridbanan. Perfekt.
Jag bestämde mig för att inte mesa, utan att vi skulle ha ett friskt tempo. Jag vågade faktiskt peta på bakbenen när Juppe såsade eller blev osäker. Förstår att det känns ovanligt att jag sitter på ryggen, det gör jag ju inte så ofta.
Juppe spänner sig lätt, då blir det bra trist att sitta där på ryggen. Men jag försökte skita i det och putta på med uppmuntringspinnen på bakbenen. Jag tror Juppe tyckte det var kul att kliva runt på banan.
Sedan red vi faktiskt ut mot gärdet nedanför sommarstugan, jag satt på hela vägen fram till där grusvägen tar vid. Där vände vi.
Juppe blev lite grinig, tror helt enkelt inte att han är van att jobba. Det ska vi ändra på he, he.
Efter det blev det massor av bete, ett bad och skutt ut till kompisarna.


Yoga = enorma mängder godis? undrade Juppe.
Nja.

Hakade på ut i hagen istället.


Vilka huliganer. Så underbart för hästar att få härja loss i en liten skog. Gnaska på trädstammar och bete sig.


Annars finns det inte så mycket att smaska på tycker grabbarna. Till och med löven som dimper ned från träden duger just nu.


Mackan följde nyfiken med på promenaden i hagen.


Jag tycker faktiskt bara det är fint med sommarrunda magar. Jag kan unna pållarna deras gräsmagar. Den kommer snabbt att försvinna när lektioner och vardag drar igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar