söndag 11 juni 2017

Vi har varit på stallkalas!

Lilla sötmulen Doris har fått ett alldeles eget stall. Alla hangarounds var inbjudna på invigningskaffe.

Det blev trivsamma 50 minuters promenad dit för Juppe och Baldur.

- Kaffe? Gud vad gott sa Juppe, men jag tror jag tar en slurk en annan gång. Magen är inte riktigt i form.

- Och först trodde jag att du skulle lura in mig på en klinik. Trodde faktiskt det skulle hoppa fram en veterinär med en spruta i handen. Men så var det ju så här trivsamt.

- Jättefint alltihop, sa Juppe. Men jag tror jag är född till uteliggare.

Otroligt nog smakade mellisgräset mycket bättre än hemma tydligen. Och vi andra fick alldeles för mycket fikabröd. Och gott kaffe.

- Du? Ska vi säga så här, jag och Baldur använder det här som sommarstuga. Det blir vår alldeles egen sommarstuga, när resten av grabbarna blir för jobbiga. Då flyttar vi hit en vecka och bara är. Vilar upp oss. Tittar på de små vovvarna.

- Missade du strids-fåren i hagen? undrade jag då.

- Bah, små ulltottar har ingen dött av, sa Juppe.

Efter två ridturer på 50 minuter så var vi rätt slut allihop. Trötta och nöjda. Juppe bytte från nervvrak på helspänn till filbunke under dagen. Inte så dumt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar