lördag 1 juli 2017

Juppe blir mer och mer lydig när jag rider

13 februari 2017:

Visst vill min kompis jättegärna springa, men nu är det också helt okej att skritta på lång tygel på ovalbanan. Det är till och med okej när det är andra hästar där inne som inte skrittar på lång tygel.
Vi fick fint sällskap av Vinka och Barbie i kväll. Brudarna stannade varje varv och beundrade min rödhåriga kompis.
Han höll in magen, välvde nacken så fint, så fint och traskade på. Lite galopp, lite tölt (gick inte bra), lite trav. Och så hoppade jag av och gick bredvid ett tag och hoppade upp igen för en galopp.
Fin kväll.
Nu när jag tänker på det så ser jag att Juppe fått mer muskler i halsen, han har fått en bättre överlinje helt enkelt. Han känns starkare och mer stadig också. Busbra prylar. Och mycket tack vare markarbete. Det är ju tänkvärt.
Här demonstrerar Juppe överlinje, bilderna har mannenvännen tagit tidigare förra veckan.
Och när inget annat hjälper kanske lite yoga gör susen?
Godis? undrar Juppe (han försöker inte sparka ihjäl mig).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar