fredag 21 juli 2017

Juppe testar: Uvex ridhandskar

16 april 2017:

Uvex tillverkar ridhandskar också, jag som trott att de enbart tillverkade hjälmar.
De senaste veckorna har jag varit en mycket ambitiös handskprovare. Jag har provat Uvex sommarvariant som är någon typ av Roeckl-kopia och en fordrad vintermodell.
Handskarna på bild här ovanför är av vintermodellen – här kan du läsa mer.
Jag är tokkinkig när det gäller passform på handskar. Det här är Uvex sportstyle winter i storlek 6. De går lös på 400 kronor.
Lillfingrarna är för långa, liksom ringfingret och tummen. Men – jag bestämde mig för att inte bryta ihop utan att använda handskarna ett tag för att se om de anpassade sig efter mina händer.
Jag är otroligt känslig för när handskar är för stela, det får inte ta emot när jag sluter handen runt tygeln. Det gjorde de här. Bestämde mig för att testa ett tag till och har använt dem när jag gjort markarbete med Juppe och på fler ridturer.
Lite smidigare blir handskarna, men sådär härligt mjuka är de inte. Däremot är fordringen makalös. Det är någon slags microfleecekänsla innuti, perfekt nu när april skämtat med ridvädret.
Så här ser ”handflatorna” ut.
Jag hade inte hållit värmen i minusgrader i handskarna, men nu är de perfekta. Mobilvänliga är de också.
Vad jag brukar använda för slaskiga handskar annars så här års?
Törs knappt erkänna. Jag kör med H&M skinnhandskar för 200 spänn paret. Hopplös passform, de hänger som sladdriga korvskinn runt händerna – men de spjärnar inte emot och värmer lagom i och med att de har stickat foder inuti.
Så här fula är H&M-handskarna. Jag var tvungen att lägga till en katt för att ni ska orka titta på ovansidan av handskarna:
Tål förstås inte vatten och är inget man vill visa sig i om man vill vara det minsta fin. Uvexhandskarna tål att visas upp, de är snygga.
Sommarmodellen då? Jag har ju hittat ett par handskar som sitter som en smäck från Roeckl. Så jag bad om att få testa storlek sex även på Uvex performance 2.
Sedär. Kul och snygg modell som bekräftar att det inte bara är jag som blir hysterisk av handskar som stramar över knogar och handrygg. Syns dåligt här men handsken är sydd i två material, på ovansidan där man böjer sin hand består handsken av tyg vävt som ett glest nät. Gillar!
Ser ni nätet över knogen?
De här handskarna däremot var faktiskt lite trånga över lillfingret. Där ställde också sömmen med nätdelen till det, den kändes rejält. Trots att lillfingret var lite trångt var den även lite för lång, men det kan jag leva med.
300 spänn går handskarna lös på. Lite billigare än Roeckl.
Vore fingrarna lite rymligare på den här handsken skulle den ha fått toppbetyg av mig. Den är definitivt något att satsa på för den med långa och smala fingrar. Mina fingrar är visserligen korta men ganska stabbiga, min handflata är också bred.
Jag gillar materialet i de här hanskarna, det är något liknande som Roeckl använder.
Måste lägga till den här bilden också, så att ni verkligen ser att handsken är svart, kameran vill få den till gråblå på de andra bilderna.
Det här är det absolut första samarbetet jag gjort på bloggen. Ever.
Jag tycker att Sportbutikonline.se var modiga som vågade skicka handskar till mig. Så här svarade jag nämligen när butiken tagit kontakt via min och Juppes blogg:

Jag känner att jag måste vara ärlig. När jag testar olika produkter och berättar om dem på min blogg så är jag brutalt ärlig. Gillar jag inte en produkt så skriver jag det, och motiverar varför. Precis som jag lika noga berättar när jag gillar något.
Då fick jag det här svaret:
Hej Bettina. Tack för din respons. Då vi tror väldigt mycket på Uvex eftersom det är världsanvänt och jag använder deras produkter själv också.
Vi har inget emot ärliga svar, vi anser att vi har bra produkter så vårt erbjudande står kvar om intresse finns.
Visst blir det guldstjärna till den butiken?
Det är en riktigt schysst inställning tycker jag.
Och ja, precis som jag ”hotade” med blev det en ärlig recension av handskarna. Det tror jag alla vinner på i längden, både ni som läser min blogg, företag och förstås jag själv om bloggen. Allra mest bryr jag mig om mina läsare och att ni litar på mig.
Jag tycker det är modigt att låta en surtant testa, ska jag vara ärlig blev jag otroligt förvånad när sportbutikonline.se tog kontakt – samarbeten med butiker/tillverkare verkar mest vara något som yngre bloggerskor ägnar sig åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar