lördag 22 juli 2017

Snuskgubbar

11 maj 2017:

Kvällsvecka. En är trött. En kommer ofta på besök i valackflocken när det är siesta.
Men? Vad sjutton är det för ställen som gubbsen väljer att tupplura på?
Den här killen har omsorgsfullt valt ut en av bajsställena. Ler i sömnen gör han också, omgiven av rogivande dofter.
Baldur låg planterad i största bajshögen, toaletten bredvid ligghallen. Bajshörnet som är mest populärt av kvantiteten på bollar att döma.
Han log också nöjt.
Granne med honom låg Juppe.
Men lilla vän! Inte låg jag i någon bajshög, sa Juppe fryntligt.
Det hängde bajsbollar från de långa stråna på hans mage.
Jag sa inget.
Jag berättade heller inte att jag köpt tre nya tvättsvampar. En av dem har en mer rivig kvalitet, för att ta bort flugskräp på bilen.
Om jag skrattade hest inombords? Ja, det gjorde jag. Någon gång blir det tvättväder, det blir det.
En mer renlig division av snarkande grabbar.
Kulighet 1:
Jag och Juppe har övat på snören och skit över kullen som är granne med ovalbanan. Det tyckte vi var roligt båda två! (Longering med kapson och lina).
Juppe fick knata uppför och nedför kullen och lite på sniskan med. Som belöning fick han stanna och beta lite då och då.
Han var väldigt lydig och jag väldigt sträng. Det var helt ookej att beta när han själv tyckte det var lagom.
En gång försökte han smita undan genom att vända sig mot mig istället för att knata på. Då bytte vi ställe och gick in på ovalen och knatade för att sedan återvända. Polletten trillade ned.
Både Juppe och jag blev andfådda. 🙂
Kulighet 2:
I dag får Juppe fötterna fixade. Å så härligt att få rida på en kompis med nya skor i morgon. I dag orkade jag inte ta mig ur soffläge. Sista jobbkvällen väntar, så det är jag värd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar