torsdag 21 september 2017

Ridlektion med trav, bommar och hopp


Jädrar i min lilla låda vad Juppe travade i går kväll. Där var det inte fråga om bakbenen var med eller inte.

Allt går ju så himla mycket lättare också när det är kompisar på ridbanan som är taggade till tusen. Alla hade jättekul!

Vi började med bomövningar och slutade med ett skutt. Med isisar som inte har hopp som specialitet tar man ju inte 1.40 (mycket glad för det).

Som ryttare hade vi som uppgift att leverera mjuuuuuuka övergångar mellan att sitta ned i trav, lättridning och lätt sits. Svinsvårt.

Och ja, jag förstår verkligen nyttan av att tänka mjuuuuuuukt.

Dagens läbbighet (jag är inte jag utan en läbbighet): jag kunde inte runda Juppe för skänkeln i trav, det blev lite grand av ett lutande slagskepp i kurvorna. Men både jag och Juppe var överens om att skita i det för kvällen, vi hade kul helt enkelt.



Juppe: Stäng av blixten!

Jag: Men då ser kameran inte dig som är så snygg!


Grmphf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar