onsdag 15 november 2017

Inte kul med sommardäck på


Juppe tycker att det är obehagligt att gå på snorhalt underlag, förstår det. Järnskor utan dubb måste vara en mardröm. Kompisen trippar fram (bra det!).

På ridbanan var det ju ändå bra underlag. Jag tänker att det är skönt att få promenera sig varm och mjuk. Vi höll oss till skritt, så aktiv det nu gick, och travfattningar. Bara ett skutt, sedan fick det vara bra.

Jag tror det är skönt för bakkärran att värma upp sig. Få skaka loss lite. Back, travfattning. Back, travfattning.

Känner du att du vill adoptera någon helt bilokunnig så ta mig, eller du får två på köpet. Jag och min man.

Vi fattade det samfällda beslutet att INTE skifta till vinterdäck, bättre att vänta lite. Varför? Vinterdäcken som visserligen har dubb är så stela och konstiga, inte alls bra.

Byta bil ska vi förresten också göra.

Fast jag tror ändå att de hade rått på glansisen som jag kanade hem på efter jobbet i går kväll bättre. I kväll gör jag om samma grej. Gulp.

Om det känns besvärligt? Marginellt.

I dag går alla tankar till äldsta dottern som opererar bort en äggstock. Endometrios är ett jävla skit.

Ena äggstocken är vätskefylld. Då tror kompisäggstocken att: aha, grannen har en bebis på gång.

Det blir alltså i princip omöjligt att bli gravid.

Äggstocken som är kvar är skadad av alla cystor som växt på den, men jag tror på kroppens fantastiska förmåga att läka sig själv.

Ett under har faktiskt redan hänt, den 11:e fyllde han ett år. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar