måndag 20 november 2017

Kyla i luften - då vill vi leka!

Juppe har blivit värsta discjockey, så han föreslåt att du sätter på ljudet så där lagom du vill ha det och har det här som bakgrund till HELA inlägget. Hear, hear:





Frami gnafsade på Baldur II. 


Och fick några synnerligen snälla sparkar tillbaka.


När killarna säkrat att jag hunnit med det där och hade rätt fokus på "rätt" slagsmål satte det igång.

Jag vet att det kan låta illa när jag skriver att jag känner mig osäker i hagen just nu.

Men det är så det är. Och det är sannerligen inte säkert att det beror på hästarna.
Jag vet att jag är en ganska skraj människa, med lite för dålig pondus.

Men jag ska också säga: jag njuter när jag märker att hästarna kör igång en show för min skull. För det var det.

Alla killar fryste och släppte fram Juppe, när han stod utanför staketet och mumsade fruset gräs och hängde med mig så började föreställningen.

Precis i hörnet som vi gått ut ifrån, och iiiiihhhh, alldeles för nära staketet för min smak.





Ja, grabbar. Jag ser er, för de busfrön ni verkligen är.

Finns det något mer vänligt, vackert, nyfiket och samarbetsvilligt djur än hästen?





Och där inföll behovet av en samfälld galoppraid i hagen.
Bara för att släppa på trycket tror jag.


Näe? Nog ska vi väl slåss lite mer?




Baldur till Frami - ett artigt - ska vi slåss?


Glöm din dröm, sa Frami.
Men han tittade välvilligt på när resten av högen gnagde loss på varandra. 



Ja, usch så de är, sa Juppe.


Min ängel var så fin på ridbanan i dag.
Vi knallade runt lite utan linor och så hittade vi på lite utmaningar och bus med bommar, så gott vi kunde komma på.
Här kan du kika på insta på en av prylarna vi hittade på.
Följ oss gärna där, då blir vi glada.

Du. Nu tycker jag att du ska unna dig att kika på videon i toppen.
Precis så där kan det vara att prata med en häst. Danspartner eller häst, same, same but different.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar