måndag 7 maj 2018

"Nytt" huvudlag från Nordic horse - en Juppe måste hålla stilen


Vi fick en underbar dag jag och Juppe.

Jo, jo. Det blåste så in i bängen att vi beslutade oss för att stanna på ridbanan.


Men vilken fin häst! Juppe fick äntligen byta till sitt träns från Nordic horseware.

Det är flera år sedan jag köpte det.


 Nu tog vi oss tid att prova in det och borsta ansiktet ordentligt.

Juppe var helt fantastisk på ridbanan. Han löd varje andetag och ansats till halvhalter och tankar. Då räckte det med drygt 20 minuter.

Klart han fick äta gräs som en tok.

Och hurra, vi kände båda den underbara känslan av kamratskap och harmoni som jag tror är lika viktig för både en Juppe som för mig.

Vi hängde i hagen efteråt och mådde gott.


För mig är högsta betyget jag kan få som matte att Juppe VILL hänga med mig.

Han var artig och uppmärksam och kliade mig mycket kamratligt på benet där jag satt på en sten i hagen. Det är så jag vill ha det.

Jag tror att det hjälper att kompisen fått två dagar ledigt från mig och från jobb. Nu ville han.

2 kommentarer: