måndag 21 augusti 2017

Ha! Delar hästgodis med sekatör!


Red Juppe barbacka på ridbanan i dag. Både bu och bä. Mest bä!

Bu: Jag upptäckte att han gick och slöade. Gjorde halter och igångsättningar och fick slita för att få honom alert. Travfattningar, galoppfattningar. Phu.

Bä: Och så töltade vi faktiskt helt underbart fint till sist. Men först - taddaaaaaaaaaa - bjöd Juppe på helt perfekta slutor med mig uppsuttet. Barbacka gick det finfint. Han fick så mycket beröm att han blev simmig i blicken.

Beta fick han också, och smaska hö i stallet. Och viktigast av allt - när han gjorde som jag bad ute på ridbanan fick han godis.

Jag har börjat tycka att en stor blaffig hård godisplutt är för mycket som belöning. Juppe får ju rätt mycket godis.


Fick den briljanta idén (ödmjuk är jag också) att dela Juppes  favoritgodispluttar med sekatör.

Jag orkar nämligen inte bryta isär dem, men med sekatörens hjälp gick det att få ut två eller tre godispluttar på varje godisbit.

Juppe blir lika glad för en plutt som för en hel bit.

Wohooo! Nu kan jag fortsätta proppa i honom belöningsgodis med ännu bättre samvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar